• 2022-2023 ikasturtean, gaiari buruzko diagnostiko sakona egin zen, lehentasun nagusiak identifikatzeko. Lehentasun horietan oinarrituta, 2023-2024 ikasturtean energia berriztagarrien kudeaketara bideratutako esku-hartze plan bat diseinatu eta gauzatu zen.
  • Ondorioak atzo, ekainak 19, aurkeztu ziren Kepa Zubiarrain alkateak parte hartu zuen Udaletxeko Osoko Bilkuren Aretoan.
  • Elkarlanaren eta talde-lanaren bidez, Lazkaoko gazteak erakusten ari dira energia jasangarria funtsezkoa dela herritarren etorkizunerako.

Aurten ere, Eskola Agenda 2030 proiektua amaitu da Lazkaon, eta 2023-2024 ikasturtean 19. urteurrena bete da. Lazkaoko ikasleak aktiboki inplikatzen dituen programa honek 7. Garapen Jasangarriaren Helburuan (Energia eskuragarria eta ez kutsagarria) jarri du arreta, "Energia bizitzaren motorra da" lelopean. Ondorioak atzo, ekainak 19, aurkeztu ziren Kepa Zubiarrain alkateak parte hartu zuen Udaletxeko Osoko Bilkuren Aretoan.

2022-2023 ikasturtean, gaiari buruzko diagnostiko sakona egin zen, lehentasun nagusiak identifikatzeko. Lehentasun horietan oinarrituta, 2023-2024 ikasturtean esku hartzeko plan bat diseinatu eta gauzatu zen, energia berriztagarrien kudeaketan eta udalerriko puntu kritikoen faktura energetikoen azterketan oinarritua.

Proiektua eko-ordezkarien aukeraketarekin hasi zen. Horiek ingurumen-jardueretan parte hartzen dute, ikaskideen proposamenak eskolako zuzendaritzari helarazten dizkiote, eta bilera ekosozialetan eta udal-foroetan parte hartzen dute.

Lehen Hezkuntzako ikasleek hainbat jarduera egin dituzte ikasturtean zehar. Lehen Hezkuntzako 3. mailako ikasleak arduratu ziren aurreko urtean adostutako konpromisoak zabaltzeaz eta gogoratzeaz. Bestalde, Lehen Hezkuntzako 4. eta 5. mailako ikasleek inkesta bat egin zieten herritarrei Lazkaoko puntu kritiko energetikoak identifikatzeko. Emaitzak aztertu ondoren, 4. mailako ikasleek mapa batean kokatu zituzten puntu horiek, eta 5. mailakoek bildutako informazioa zabaldu zuten.

Lehen Hezkuntzako 6. mailako ikasleek grafikoak eta kartelak sortu zituzten, lortutako emaitzak herritarrei erakusteko. Gainera, Lehen Hezkuntzako 3. mailako ikasleek energia-ohiturei buruzko kontzientziazio-kanpaina bat egin zuten, energia aurrezteko eta eraginkortasunez erabiltzeko jardunbide egokiak zabalduz.

Bigarren hezkuntzako ikasleak energia berriztagarri eta ez-berriztagarrien iturriak aztertzen hasi ziren. Energia kontzeptuari eta energia berriztagarrien eta ez-berriztagarrien arteko desberdintasunei buruz ikasi zuten. Ondoren, taldeka antolatu ziren energia berriztagarriak ikertzeko: energia eolikoa, biomasa, eguzki-energia, geotermikoa eta hidraulikoa. Talde bakoitzak energia mota bakoitzaren ezaugarriak, abantailak eta desabantailak aztertu zituen, eta infografiak sortu zituzten, gero eskolan azaldu zirenak.

Gainera, txango bat egin zuten Zegamako Anduetza parkera, eta han zentral hidroelektriko bat bisitatu zuten energiaren eraldaketa aztertzeko. Hezkuntza-irteera horri esker, bertatik bertara ikusi ahal izan zuten nola sortzen eta eraldatzen diren energia berriztagarriak.

Azkenik, energiaren fakturak aztertu zituzten, Artelatzek prestatutako materialak erabiliz. Eskolaren eta udalerriaren fakturen azterketa zehatza osatzeko denbora nahikorik izan ez bazuten ere, etorkizunerako helburu interesgarria dela uste dute, erabilitako energia berriztagarrien eta ez-berriztagarrien proportzioa aztertzeko asmoz.

Lazkaoko eta Lazkaoko ikasleek iraunkortasunarekin eta ingurumen-hezkuntzarekin duten konpromisoaren adibide da proiektu hau. Elkarlanaren eta talde-lanaren bidez, Lazkaoko gazteak erakusten ari dira energia jasangarria funtsezkoa dela herritarren etorkizunerako.